Simon takkuisen viikonlopun tulos tyydytti Sastamalalaisen mieltä. Kauden tärkein kisa ajettiin Italiassa Sarnon radalla Napolin kupeessa, missä rata profiilia oli muutettu täksi vuodeksi, kartingin "kuninkuus" luokkaa varten, radan keskitunti nopeus nousi huikeat yli 105km/h ja huippunopeus kipusi parhaimmillaan 167km/h, pitutta radalta löytyi 1681m.

Simon viikonloppu alkoi takkuisesti, sillä aika-ajoissa piinaava moottori ongelma, haittasi aivan kärki sijoille ylettämistä perjantaisissa aika-ajoissa, jossa sijoitus oli 28. parhaana Suomalaisena. Perjantaina ensimmäisessä alkuerässä Simo joutui kolariin ja se tiesi sitä, että kahdessa viimeisessä alkuerässä oli onnistuttava, että mahdollisuudet olisivat vielä finaali paikkaan.

Simo: " Koko alkuviikon moottoria vaivasi, että alavääntöä puuttui koneesta jonkin verran oikein ja kun jouduimmen ajaan pienillä välityksllä, että suoralla oli vauhtia, niin kurvinopeus ei ollut riittävä enää sitten.

Lauantaina edessä oli vielä aamun lämmittely ajot ja kaksi alkuerää, Simo päätti kokeilla toista moottoria, kerran kisassa oli mahdollista käyttää kahta moottoria ja hieman erilaista bensan seosta kaasarissa. Se näytti tuottavan tulosta ja Simo sijoittui koko joukon aamun harjoituksissa hienosti kakkoseksi.

Simo: " Aamun Warm Upin jälkeen, oli paljon rennopi olo lähtee kahteen viimiseen alkuerään, kun tiesi, että vauhti riittää nyt aivan kärkeen! "

Toisessa alkuerässä Simo ajoi kymmenenneksi ja kolmannessa seitsemänneksi, lähtien molempiin eriin 16. ruudusta. Molemmissa alkuerissä Puhakalla oli viiden nopeimman joukkoon yltävä aika!

Simo: " Kyllä se pikku hiljaa alkaa löytyä kohdalle, mutta on hieman hankalaa nousta, kun radalla on käytännössä vain yksi ohituspaikka. "

Sunnuntaiseen esi-finaaliin Simon lähtöpaikka erien pisteiden jälkeen oli 19.

Esi-finaalissa Simolla oli paljon vaikeuksia, sillä moottorin virittäjä oli laittanut lisää bensan seosta kaasariin ja se sai aivan liikaa bensaa, tulos 15. Näin ollen Simon lähtöruuduksi koko vuoden odottamaan finaaliin ei ollut kovin hyvä, mutta kaiken osuessa kohdella, oli kuitenkin teoreettisen mahdollisuudet TOP 7 tuolta lähtöpaikalta.

Finaalin startissa Simo hävisi muutaman sijan, mutta pystyi nousemaan lopulta hienosti 10. sijalle MM finaalissa! MM finaalissa ajetaan 30km, joka on noin 28 minuutin pituinen ajo, ilman stoppeja.

Simo: " Lähdössä jouduin antamaan heti muutaman sija periksi, kun kaasari oli taas säädetty huonosti ja sai liikaa bensaa alhaalta, koko vuoden se on ollut näin, mutta ei auta, kun vaan puristaa enemmän ja tehdä työtä ja toivoa, että moottorin valmistaja heräisi... Loppujen lopuksi kymmenes sija on ihan OK, kun ajattelee, että radalla ei ollut ohituspaikkoja ja koko finaali oli todella tasainen. Ei auta kun odottaa ensi vuoteen..

Simolla on vielä kalenterissa ainakin yksi kisa, joka on viimeinen Saksan sarjan osakilpailu lokakuun puolessa välissä, lisäksi saattaa vielä olla jotain extra kisoja, mutta niitä ollaan nyt suunnittelemassa, niin varmaksi ei voi vielä sanoa.

 

 

 

 

 

 

 

Ajankohtaista

-5.9.2012
Simo 10. MM:ssä!
Lisää »

-20.8.2012
Simo Voittoon Saksassa!
Lisää »

-2.7.2012
Simolla loistava loppu, kolmen viikonlopun kisaputkelle!
Lisää »

-25.5.2012
Simo ei aja toisessa Saksan mestaruusa sarjan osakilpailussa!
Lisää »

-9.5.2012
Val D'Argetonissa vauhti kohdalla!
Lisää »

Arkisto

PCR - PCR - Bridgestone

Simo Puhakka
Simo Puhakka
Simo Puhakka
 
Powered by Staart Oy